REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „PTASI MARKET”

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej („Regulaminem”), określa ogólne warunki i zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego, prowadzonego pod adresem www.ptasimarket.pl
  2. Na potrzeby niniejszego Regulaminu pod poniższymi pojęciami rozumie się: 
    a) Sklep Internetowy– sklep internetowy działający pod adresem: www.ptasimarket.pl
    b) Sprzedawca, Właściciel sklepu, Administrator danych – Małgorzata Mielczarek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Małgorzata Mielczarek z siedzibą w Gaszynie,  98-300 Gaszyn  ul. Harcerska 40, wpisaną do Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej NIP: 8321458356, REGON: 101042138;
    c) Klient – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;
    d) Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
    e) Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    f) Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa dostępna na stronie www.ptasimarket.pl, która jest świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na zasadach określonych Regulaminem.
    g) Towar – produkt dostępny w sprzedaży na stronie www.ptasimarket.pl
    h) Zamówienie – wyrażenie przez Klienta woli zawarcia umowy. Prawidłowe złożenie Zamówienia przez Klienta skutkuje otrzymaniem na podany podczas składania zamówienia adres e-mail wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
    i) Cena – kwota jaką Klient jest zobowiązany zapłacić za nabyte Towary w przypadku zawarcia umowy sprzedaży. Cena jest wyrażona w polskich złotych (PLN) i jest ceną brutto. Ceny Towarów w sklepie internetowym nie zawierają kosztów przesyłki. 
    j) Dostawa – dostarczenie towarów do Klienta poprzez przekazanie go przez Sprzedawcę wyspecjalizowanym firmom kurierskim prowadzącym w tym zakresie profesjonalną działalność gospodarczą lub odbiór osobisty towaru przez Klienta po uprzednim skontaktowaniu się przez niego ze Sprzedawcą i uzgodnieniu terminu odbioru towaru.  Dostawy odbywają się jedynie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 
    k) Dane kontaktowe: adres e-mail: kontakt@ptasimarket.pl, numer telefonu:  516 240 017, 501 316 097  (od poniedziałku do piątku (9:00-17:00) w sobotę (9:00- 13:00), poczta tradycyjna – adres do korespondencji: Małgorzata Mielczarek, ul. Harcerska 40, 98-300 Gaszyn. 
    
  3. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.

§ 2
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ 

  1. W Sklepie Internetowym dostępne są dla Klientów następujące usługi świadczone przez Sprzedawcę bezpłatnie drogą elektroniczną:
    a) Usługa Konta Klienta (Moje Konto);
    b) Usługa Formularz zamówienia,
    c) Usługa Newsletter.
  2. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta Klienta (Moje konto) w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania przez Klienta Rejestracji i założenia konta.
  3. Celem założenia Mojego Konta, Klient wybiera, dostępną na Stronie internetowej opcję „Zarejestruj się”, podaje wybraną przez siebie Nazwę użytkownika, adres e-mail oraz zabezpieczające jego konto indywidualne hasło. 
  4. Klient, który dokonał Rejestracji i posiada indywidualne konto, ma dostęp do dodatkowych opcji, takich jak: historia zamówień, możliwość sprawdzenia, na jakim etapie realizacji jest złożone zamówienie oraz możliwość otrzymywania informacji o nowościach i promocjach.
  5. Klient może w każdej chwili dokonać dezaktywacji swojego Konta Klienta bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów i bez wskazania przyczyn, poprzez przesłanie oświadczenia o rezygnacji z prowadzenia konta na adres kontakt@ptasimarket.pl, bądź pisemnie na adres Sprzedawcy. Konto Klienta zostanie dezaktywowane w ciągu 7 dnia roboczych od otrzymania oświadczenia. 
  6. Sprzedawca ma prawo dezaktywować Konto Klienta, informując go o tym fakcie drogą mailową, gdy Klient dostarcza treści o charakterze bezprawnym lub dopuszcza się nieuprawnionych ingerencji na serwerze.
  7. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Towar prezentowany w Sklepie Internetowym poprzez założenie konta i wypełnienie interaktywnego Formularza Zamówienia, bez rejestracji poprzez wypełnienie Formularza zamówienia oraz telefonicznie, zgodnie z postanowieniami § 3 niniejszego Regulaminu.
  8. Sprzedawca świadczy także usługę Newsletter polegającą na przesyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o Towarach, usługach, promocjach i wydarzeniach Sprzedawcy. Korzystanie z usługi Newsletter wymaga podania przez Klienta adresu poczty elektronicznej, na który będzie on przesyłany. Subskrypcja usługi Newsletter może nastąpić poprzez wpisanie przez Klienta adresu poczty elektronicznej w polu „Newsletter” na stronie głównej Sklepu Internetowego oraz jej zatwierdzenia
  9. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera samodzielnie, poprzez kliknięcie stosownego linku znajdującego się w treści każdego Newslettera lub kontaktując się przez adres kontakt@ptasimarket.pl.
  10. Sprzedawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań,  aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych, przy czym minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka  internetowa: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 3.0 lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nie starszej niż 2 oraz włączona obsługa Javascript.
  11. Klient może wyrazić zgodę na włączenie obsługi plików Cookies. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików Cookies, a także możliwości określenia przez Użytkownika warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach Cookies, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi znajdują się w polityce prywatności.
  12. Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). 

§ 3
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I SPOSÓB ICH REALIZACJI

  1. Klient może dokonać zamówienia Towaru dostępnego w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Konta Klienta poprzez wypełnienie Formularza zamówienia,  bez rejestracji poprzez wypełnienie Formularza zamówienia lub telefonicznie. 
  2. Zamówienia składane poprzez Konto Klienta, bez rejestracji poprzez Formularz zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok. Zamówienia składane drogą telefoniczną można składać pod numerami telefonów 516 240 017, 501 316 097 (od poniedziałku do piątku w godzinach (9:00-17:00) oraz w sobotę w godzinach (9:00-13:00). 
  3. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 13.00, w soboty, niedziele i święta, rozpatrywane są kolejnego dnia roboczego.
  4. W celu złożenia zamówienia przez Konto Klienta, Klient loguje się na indywidualne konto za pomocą loginu i hasła oraz dokonuje wyboru zamawianych Towarów poprzez dodanie ich do „koszyka”, wybiera sposób dostawy oraz uzupełnienia Formularza zamówienia,  o dane takie jak: imię i nazwisko (firmę opcjonalnie), (w przypadku przedsiębiorców firmę oraz numer NIP), Kraj/region, adres dostawy, telefon, adres e-mail, dowód zakupu, który chce otrzymać oraz dokonuje wyboru sposobu płatności. Jednocześnie, Klient zobowiązuje się zweryfikować poprawność uzupełnionych danych.
  1. W celu złożenia zamówienia bez rejestracji, Klient dokonuje wyboru zamawianych Towarów poprzez dodanie ich do „koszyka”, wybiera sposób dostawy oraz uzupełnienia Formularza zamówienia,  o dane takie jak: imię i nazwisko (firmę opcjonalnie), (w przypadku przedsiębiorców firmę oraz numer NIP), Kraj/region, adres dostawy, telefon, adres e-mail, dowód zakupu, który chce otrzymać oraz dokonuje wyboru sposobu płatności.  Jednocześnie, Klient zobowiązuje się zweryfikować poprawność uzupełnionych danych.
  1. Umowa dochodzi do skutku z chwilą dokonania przez Klienta wyboru opcji „Kupuję i płacę”. Usługa formularza zamówienia ma charakter jednorazowy oraz zostaje zakończona z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta lub z chwilą zaprzestania korzystania z formularza Zamówienia przed złożeniem Zamówienia w powołany sposób.
  1. W celu złożenia zamówienia telefonicznie, Klient zobowiązany jest wysłać wiadomość tekstową sms na numer 516 240 017, a w jej treści wskazać dokładne nazwy zamawianych Towarów oraz ich liczbę, a także dokładny adres, pod który ma zostać doręczona paczka, imię i nazwisko zamawiającego oraz dane kontaktowe, takie jak: adres e-mail, numer telefonu. Zamawiając telefonicznie, jako sposób płatności zostaje przyjęta płatność za pobraniem, przy odbiorze przez Klienta paczki.
  1. Każdorazowo Sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia drogą mailową na wskazany przez Klienta adres, bądź w przypadku złożenia zamówienia drogą telefoniczną wiadomością tekstową sms. 
  2. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia.
  3. W przypadku podania błędnego adresu koszty przesyłki w obydwie strony ponosi Klient. Zamówienia bez podania pełnych danych: nazwisko i imię, adres, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail – nie będą realizowane.
  4. Dla stron wiążące są informacje zawarte na Stronie Internetowej przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, sposób dostawy.
  5.  Zamówienia realizowane są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Zakup jest dokumentowany paragonem lub fakturą VAT. Wyboru dokumentu zakupu dokonuje Klient podczas składania zamówienia.
  7. W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia lub innego problemu, który wystąpi w związku z realizacją zamówienia, Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Klienta drogą mailową. 
  8. Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia lub zmienić zamówienie wyłącznie przed otrzymaniem od Sprzedawcy potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Oświadczenie woli o rezygnacji z zamówienia albo o zmianie zamówienia, powinno być wysłane do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres: kontakt@ptasimarket.pl
  9. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych towarów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie towaru nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
  10. Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  11. Klient, będący Konsumentem, wraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia otrzymuje informację o której mowa w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, stanowiącą Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz pouczenie o odstąpieniu od umowy stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

§ 4 
PŁATNOŚĆ I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. Ceny Towarów w tym ceny poszczególnych wariantów danego Towaru są cenami brutto  i są dostępne na stronie Sklepu Internetowego w walucie: złoty polski (zł) oraz zawierają wszelkie należne podatki. Ceny Towaru nie zawierają kosztów dostawy oraz prowizji związanych z wybranym przez Klienta sposobem płatności.
  2. Za zamówiony Towar Klient dokonuje zapłaty przelewem bankowym wybierając opcję Przelwy24, przez PayPal, bądź gotówką przy odbiorze, wybierając opcję Za pobraniem. 
  3. Płatności przelewem bankowym bezpośrednio na nasze konto bankowe. Proszę użyć numeru zamówienia jako tytułu płatności. Twoje zamówienie zostanie zrealizowane po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie.
  4. Płatności on-line realizowane są za pośrednictwem operatora Przelewy24. Podczas finalizacji zamówienia po wybraniu przycisku „Przelewy24” Klient zostaje przekierowany do strony serwisu Przelewy24, gdzie będzie mógł zdecydować się na sfinalizowanie procesu płatności za pośrednictwem swojego banku.
  5. Portfel elektroniczny PayPal, pozwala kupującym deponować pieniądze, a następnie dokonywać w szybki sposób płatności za zakupy. Podczas finalizacji zamówienia po wybraniu przycisku „PayPal do kasy”” Klient zostaje przekierowany do strony serwisu PayPal, gdzie będzie mógł zdecydować się na płatność, wykorzystując zdeponowane na koncie PayPal pieniądze, skorzystać z płatności kartą lub zrealizować przelew on-line.
  6. W przypadku Klienta niebędącego Konsumentem płatność może być dokonana poprzez przelew bankowy z odroczonych terminem płatności na podstawie faktury Sprzedawcy wskazującego w treści faktury odroczony termin płatności.
  7. Sprzedawca zobowiązuje się nadać Towar w ciągu 2 do 5 Dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na jego rachunku bankowym, a w przypadku przesyłki pobraniowej w ciągu 2 Dni roboczych od chwili potwierdzenia przyjęcia zamówienia drogą mailową, nie później niż w ciągu 7 Dni roboczych od jego złożenia. 

§ 5
KOSZTY PRZESYŁKI I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. W Sklepie Internetowym obowiązują następujące ceny przesyłek:
    a) przesyłka Kurier InPost: 14 zł za każde 30 kg;
    b) przesyłka pobraniowa Kurier InPost: 20 zł za każde 30 kg;
    c) przesyłka Paczkomat InPost: 10 zł za każde 25 kg;
    d) zamówienia o równowartości 300 zł i wyższej są realizowane na koszt sklepu do 30 kg.

§ 6 
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

  1. Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
  2. Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą mailową na adres: kontakt@ptasimarket.pl
  3. Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Klienta adres e-mail.
  4. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
    a) dodatkowych koszów poniesionych przez Klienta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę oraz
    bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru (kosztów wysyłki Towaru),
    b) kosztów zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą.
  5. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1 nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do m.in. umów:
    a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 
    b) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  6. W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia od umowy, Klient jest obowiązany zwrócić Sprzedawcy Towar niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy na adres Małgorzata Mielczarek, ul. Harcerska 40, 98-300 Gaszyn lub przekazując go osobiście pod wskazanym adresem upoważnionej osobie 
  7. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie/osobiste zwrócenie Towaru przed jego upływem.
  8. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszty przesyłki), mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sklepu w stanie niezniszczonym.
  9. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  10. Sprzedawca, z zastrzeżeniem ust. 4, dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 
  11. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie
  12.  Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

§ 7 
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
    a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Przy czym ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
    b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. 
  4. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność dotyczącą Towaru z tytułu rękojmi.
  5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować  drogą mailową na adres: kontakt@ptasimarket.pl lub pocztą tradycyjną na adres Małgorzata Mielczarek, ul. Harcerska 40, 98-300 Gaszyn.
  6. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną
  7. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta. 
  8. W przypadku uwzględnienia reklamacji koszt dostawy Towaru zostanie zwrócony Konsumentowi. 

§ 8 
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I COOKIES

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej na Stronie Internetowej Sklepu.
  2. Klient przed złożeniem zamówienia w Sklepie Internetowym ma obowiązek zaznajomienia się z zasadami przetwarzania danych osobowych stosowanymi przez Sprzedawcę, a w szczególności z wynikającymi z nich uprawnieniami Klienta. Oświadczenie o zaznajomieniu z zasadami przetwarzania danych osobowych jest wymagane do skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  3. Klient nie jest uprawniony do podawania danych osobowych podmiotów trzecich.

§ 9
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi Konsument ma możliwość:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem,
      o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  2. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
    i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
  3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej Umowy sprzedaży Towaru w rozumieniu Regulaminu.

§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bez podania przyczyn i bez wcześniejszych uprzedzeń. Zmiany te będą publikowane na bieżąco na stronie https://ptasimarket.pl/
  2. Zmiany Regulaminu nie odnoszą skutku w stosunku do zawartych przez ich wprowadzeniem umów jak również złożonych przez Klientów zamówień.
  3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  4. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne 
  5. z przepisami prawa lub niewykonalne, zostanie ono wyłączone z postanowień Regulaminu, co nie wpływa na ważność i obowiązywanie postanowień Regulaminu w pozostałej części.
  6. W przypadku ewentualnego sporu wynikłego na tle stosowania Regulaminu, Sprzedawca oraz Klient zobowiązują się do podjęcia w pierwszej kolejności działań mających na celu polubowne rozwiązanie sporu.
  7. Wszelkie ewentualne spory powstałe w wyniku zawarcia i wykonywania Umowy z Klientem, niebędącym Konsumentem rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  8. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.